Ακριβώς όπως είναι δύσκολο να βρείτε έναν νέο προορισμό χωρίς χάρτη, μερικές φορές είναι δύσκολο για την Google να βρει όλες τις σελίδες στον ιστότοπό σας χωρίς χάρτη ιστότοπου.

Ευτυχώς, είναι γρήγορο και εύκολο να δημιουργήσετε και να υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου XML στην Google.

Παρακάτω, περιγράφουμε πώς να το κάνουμε αυτό βήμα προς βήμα.

Αλλά πρώτα, ας καλύψουμε μερικά βασικά.

(Γνωρίζετε ήδη τα βασικά; Κάντε κλικ για να μεταβείτε κατευθείαν για να δημιουργήσετε έναν χάρτη ιστότοπου .)

Ένας χάρτης ιστότοπου είναι ένα αρχείο XML που περιέχει όλο το σημαντικό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Οποιαδήποτε σελίδα ή αρχείο που θέλετε να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να βρίσκεται στον χάρτη ιστότοπού σας.

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ

Οι χάρτες ιστότοπου δεν μπορούν να αναφέρουν περισσότερα από 50.000 URL και δεν μπορούν να έχουν μέγεθος μεγαλύτερο από 50mb. Εάν ο χάρτης ιστότοπού σας υπερβαίνει ένα ή περισσότερα από αυτά τα στοιχεία, τότε θα πρέπει να δημιουργήσετε περισσότερα από ένα.

Οι χάρτες ιστότοπου XML δημιουργούνται για μηχανές αναζήτησης και όχι για ανθρώπους. Μπορεί να φαίνονται λίγο τρομακτικά αν δεν το έχετε ξαναδεί.

<? xml version = "1.0" encoding = "UTF-8"?>
<urlset xmlns = "http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
	<url>
		<loc> https://ahrefs.com/ </loc>
		<lastmod> 2019-08-21T16: 12: 20 + 03: 00 </lastmod>
	</url>
	<url>
		<loc> https://ahrefs.com.com/blog/ </loc>
		<lastmod> 2019-07-31T07: 56: 12 + 03: 00 </lastmod>
	</url>
</urlset>

Ας το καταρρίψουμε.

Δήλωση XML

<? xml version = "1.0" encoding = "UTF-8"?>

Αυτό λέει στις μηχανές αναζήτησης ότι διαβάζουν ένα αρχείο XML . Αναφέρει επίσης την έκδοση XML και τη χρήση κωδικοποίησης χαρακτήρων. Για τους χάρτες ιστότοπου, η έκδοση πρέπει  να είναι 1.0 και η κωδικοποίηση πρέπει  να είναι UTF ‑8.

Σύνολο διεύθυνσης URL

<urlset xmlns = "http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

Αυτό είναι ένα κοντέινερ για όλες τις διευθύνσεις URL στον χάρτη ιστότοπου. Επίσης, λέει στους ανιχνευτές ποιο πρότυπο πρωτοκόλλου χρησιμοποιείται. Οι περισσότεροι χάρτες ιστότοπου καθορίζουν το πρότυπο Χάρτη ιστοτόπου 0,90, το οποίο υποστηρίζεται μεταξύ άλλων από την Google, το Yahoo!Samsung

Διεύθυνση URL

<url>
<loc> https://ahrefs.com/ </loc>
<lastmod> 2019-08-21T16: 12: 20 + 03: 00 </lastmod>
</url>

Αυτή είναι η γονική ετικέτα για κάθε διεύθυνση URL . Πρέπει να καθορίσετε την τοποθεσία της διεύθυνσης URL σε ένθετη <loc> ετικέτα. Βασικά, αυτά πρέπει να είναι απόλυτα, όχι σχετικά, κανονικά URL.

Αν και αυτή είναι η μόνη απαιτούμενη ετικέτα εδώ, υπάρχουν μερικές προαιρετικές ιδιότητες:

  • <lastmod>: Καθορίζει την ημερομηνία τροποποίησης του αρχείου. Αυτό πρέπει να είναι σε  μορφή W3C Datetime . Για παράδειγμα, εάν ενημερώσατε μια ανάρτηση στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, το χαρακτηριστικό θα διαβάσει 2019-09-25. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε την ώρα, αλλά αυτό είναι προαιρετικό.
  • <priority>: Καθορίζει την προτεραιότητα της διεύθυνσης URL σε σχέση με όλες τις άλλες διευθύνσεις URL στον ιστότοπο. Οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 0,0 και 1,0. Το υψηλότερο είναι πιο σημαντικό.
  • <changefreq>: Καθορίζει πόσο συχνά είναι πιθανό να αλλάξει η σελίδα. Η δουλειά του είναι να δώσει στις μηχανές αναζήτησης κάποια ιδέα για το πόσο συχνά μπορεί να θέλουν να ανιχνεύσουν ξανά τη διεύθυνση URL . Οι έγκυρες τιμές εδώ είναι πάντα , ωριαίες , καθημερινές , εβδομαδιαίες , μηνιαίες , ετήσιες και ποτέ .

Καμία από αυτές τις προαιρετικές ετικέτες δεν είναι τόσο  σημαντική για το  SEO .

Γιατί  <lastmod>, ο Gary Ilyes της Google δηλώνει  ότι το αγνοούν στις περισσότερες περιπτώσεις καθώς "οι webmaster κάνουν μια φρικτή δουλειά διατηρώντας την ακριβή." Δεδομένου ότι οι περισσότερες γεννήτριες χάρτη ιστότοπου το ορίζουν στην τρέχουσα ημερομηνία για όλες τις σελίδες και όχι στην ημερομηνία τροποποίησης του αρχείου, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί.

Γιατί   <priority>, η Google λέει  ότι αγνοεί αυτήν την ετικέτα επειδή είναι απλώς μια «τσάντα θορύβου».

Γιατί   <changefreq>, ο John Mueller λέει ότι  «Η προτεραιότητα και η συχνότητα αλλαγών δεν παίζουν πλέον τόσο μεγάλο ρόλο με τους χάρτες ιστότοπων».

Η Google ανακαλύπτει νέο περιεχόμενο ανιχνεύοντας τον ιστό. Όταν ανιχνεύουν μια σελίδα, δίνουν προσοχή σε εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους στη σελίδα. Εάν ένα URL που ανακαλύφθηκε δεν βρίσκεται στο ευρετήριο αναζήτησης, μπορεί να αναλύσει τα περιεχόμενά του και να το ευρετηριάσει όπου χρειάζεται.

Αλλά η Google δεν μπορεί να βρει όλο το περιεχόμενο με αυτόν τον τρόπο. Εάν μια ιστοσελίδα δεν είναι συνδεδεμένη με άλλες γνωστές σελίδες, δεν θα τη βρει.

Εδώ μπαίνουν οι χάρτες ιστοτόπου.

Οι χάρτες ιστοτόπου λένε στο Google (και σε άλλες μηχανές αναζήτησης) πού να βρουν τις πιο σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας, ώστε να μπορούν να ανιχνεύσουν και να τους ευρετηριάσουν.

Αυτό είναι σημαντικό επειδή οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να ταξινομήσουν το περιεχόμενό σας χωρίς πρώτα να το ευρετηριάσουν.

Ορισμένα CMS δημιουργούν έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς. Αυτά ενημερώνονται αυτόματα όταν προσθέτετε ή καταργείτε σελίδες και αναρτήσεις από τον ιστότοπό σας. Εάν το CMS σας δεν το κάνει αυτό, τότε συνήθως υπάρχει διαθέσιμη μια προσθήκη που το κάνει.

Δημιουργία χάρτη ιστότοπου στο WordPress

Παρόλο που το WordPress διαθέτει 34,5% των ιστότοπων , δεν δημιουργεί χάρτη ιστότοπου για εσάς. Για να δημιουργήσετε ένα, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα πρόσθετο  όπως το Yoast  SEO .

Για να εγκαταστήσετε το Yoast SEO , συνδεθείτε στον πίνακα ελέγχου του WordPress.

Μεταβείτε στις Προσθήκη> Προσθήκη νέου .

προσθήκη νέου plugin wordpress 3

Αναζητήστε το "Yoast SEO ".

Πατήστε "Εγκατάσταση τώρα" στο πρώτο αποτέλεσμα και μετά "Ενεργοποίηση".

yoast seo αναζήτηση 3

Μεταβείτε στο SEO > Γενικά> Χαρακτηριστικά . Βεβαιωθείτε ότι η εναλλαγή XML sitemaps" είναι ενεργοποιημένη.

xml sitemap yoast 3

Τώρα θα πρέπει να βλέπετε τον χάρτη ιστότοπού σας (ή το ευρετήριο του χάρτη ιστότοπου) είτε στο yourdomain.com/sitemap.xml είτε στο yourdomain.com/sitemap_index.xml.

χάρτης ιστοτόπου ahrefs 3

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Εάν η εγκατάσταση του WordPress βρίσκεται σε υποφάκελο ή υποτομέα , τότε ο χάρτης ιστότοπού σας βρίσκεται κάτω από αυτήν τη διαδρομή. Για παράδειγμα, ο χάρτης ιστότοπου για το ιστολόγιό μας είναι προσβάσιμος στο ahrefs.com/blog/sitemap_index.xml.
ΥΠΟΔΕΙΞΗ

Εάν θέλετε να συμπεριλάβετε συγκεκριμένα ή να εξαιρέσετε συγκεκριμένους τύπους περιεχομένου (ετικέτες σελίδων, σελίδες κατηγοριών κ.λπ.) από τον χάρτη ιστότοπού σας, μεταβείτε στις ρυθμίσεις "Αναζήτηση εμφάνισης".

Οι σελίδες κατηγορίας εξαιρούν το yoast 3

Μπορείτε επίσης να εξαιρέσετε μεμονωμένες αναρτήσεις ή σελίδες από το μετα-πλαίσιο "Advanced" στο πρόγραμμα επεξεργασίας.

yoast noindex θέση 3

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ . Εξαιρέστε μόνο σελίδες από το χάρτη ιστότοπού σας που δεν θέλετε να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μάθετε περισσότερα στον οδηγό μας για το WordPress SEO .

Δημιουργία χάρτη ιστότοπου στο Wix

Το Wix δημιουργεί έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς αυτόματα. Μπορείτε να το βρείτε στο yourwixsite.com/sitemap.xml .

Δυστυχώς, δεν έχετε πολύ έλεγχο στις σελίδες που κάνουν και δεν περιλαμβάνονται στον χάρτη ιστότοπού σας. Εάν θέλετε να εξαιρέσετε μια σελίδα, μεταβείτε στην καρτέλα ρυθμίσεων SEO (Google)" για τη σελίδα και απενεργοποιήστε την επιλογή "Εμφάνιση αυτής της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης".

wix noindex 3

Σημειώστε ότι αυτό προσθέτει επίσης μια μετα-ετικέτα noindex στη σελίδα που την αποκλείει από την εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Εάν κάνετε κανονικοποίηση μιας διεύθυνσης URL στο Wix, δεν θα την αφαιρέσει από τον χάρτη ιστότοπού σας. Παρόλο που αυτό πιθανώς δεν θα επηρεάσει τους περισσότερους χρήστες, πρέπει να γνωρίζετε ότι η συμπερίληψη κανονικοποιημένων σελίδων στον χάρτη ιστότοπού σας δεν είναι η καλύτερη πρακτική και μπορεί να στείλει ανάμεικτα σήματα στην Google. 

Δημιουργία χάρτη ιστότοπου στο Squarespace

Το Squarespace δημιουργεί επίσης έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς αυτόματα. Συνήθως μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση yoursquarespacesite.com/sitemap.xml .

Δεν υπάρχει τρόπος χειροκίνητης επεξεργασίας του χάρτη ιστότοπού σας στο Squarespace, αν και μπορείτε να εξαιρέσετε (noindex) σελίδες από τις μηχανές αναζήτησης στην καρτέλα SEO ".

seo squarespace 3

Αυτό θα εξαιρέσει επίσης τη σελίδα από τον χάρτη ιστότοπού σας.

Δημιουργία χάρτη ιστότοπου στο Shopify

Το Shopify δημιουργεί αυτόματα έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς. Βρείτε το στη διεύθυνση yourstore.com/sitemap.xml .

Δυστυχώς, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να προσθέσετε μια σελίδα στο Shopify. Πρέπει να επεξεργαστείτε τον κώδικα στα αρχεία .liquid απευθείας.

Δημιουργία χάρτη ιστότοπου χωρίς  CMS

Εάν πιστεύετε ότι υπάρχουν λιγότερες από ~ 300 σελίδες στον ιστότοπό σας, εγκαταστήστε τη δωρεάν έκδοση του Screaming Frog .

Μόλις εγκατασταθεί, μεταβείτε στο Mode> Spider .

Επικολλήστε τη διεύθυνση URL της αρχικής σελίδας σας στο πλαίσιο με την ένδειξη "Enter URL to spider".

Πατήστε "Έναρξη".

sitemap κραυγής βατράχου 3

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε την κανονική  (κύρια) έκδοση της αρχικής σας σελίδας. Εάν δεν το κάνετε αυτό, το Screaming Frog θα ανιχνεύσει μόνο ένα  URL . 

Μόλις ολοκληρωθεί η ανίχνευση, κοιτάξτε στην κάτω δεξιά γωνία.

Θα πει κάτι τέτοιο:

sf συνολικό ξύσιμο 3

Εάν ο αριθμός είναι 499 ή χαμηλότερος, μεταβείτε στους χάρτες ιστότοπων> χάρτης ιστότοπου XML .

Επειδή η Google δεν δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε <lastmod><changefreq>και <priority>, σας προτείνουμε να εξαίρεσή τους από το αρχείο sitemap.

ρυθμίσεις χάρτη ιστότοπου κραυγής βατράχου 3

Πατήστε "Επόμενο" και αποθηκεύστε το χάρτη ιστότοπου στον υπολογιστή σας. Ολοκληρώθηκε.

Εάν ο αριθμός δείχνει "500 από 500", τότε δεν έχει νόημα η εξαγωγή ενός χάρτη ιστότοπου. Γιατί; Επειδή σημαίνει ότι έχετε συμπληρώσει το όριο ανίχνευσης πριν ανιχνεύσει όλες τις σελίδες στον ιστότοπό σας. Ως αποτέλεσμα, εκατοντάδες σελίδες θα μπορούσαν να λείπουν από τον εξαγόμενο χάρτη ιστότοπου - κάτι που το καθιστά μάλλον άχρηστο.

Ένας τρόπος για να το λύσετε είναι να αναζητήσετε έναν δωρεάν δημιουργό χάρτη ιστότοπου. Υπάρχουν πολλά από αυτά.

Δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν είναι αξιόπιστοι.

Δοκιμάσαμε μερικές από τις πιο δημοφιλείς γεννήτριες και διαπιστώσαμε ότι αρκετές περιλαμβάνουν μη κανονικές διευθύνσεις URL, σελίδες χωρίς προσθήκη και ανακατευθύνσεις. Αυτή είναι κακή πρακτική SEO .

Λοιπόν, ποια είναι η λύση;

Εάν το Screaming Frog απέτυχε να ανιχνεύσει ολόκληρο τον ιστότοπό σας, ανιχνεύστε τον ιστότοπό σας με τον έλεγχο ιστοτόπου Ahrefs .

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Επαληθεύστε τον ιστότοπό σας για ταχύτερη ανίχνευση. Δείτε πώς .

Μόλις ολοκληρωθεί η ανίχνευση, μεταβείτε στην Εξερεύνηση σελίδων και προσθέστε αυτά τα φίλτρα.

Πατήστε Εξαγωγή  > Τρέχουσα προβολή πίνακα .

Ανοίξτε το αρχείο CSV και , στη συνέχεια, αντιγράψτε και επικολλήστε όλες τις διευθύνσεις URL από τη στήλη URL σε αυτό το εργαλείο .

Πατήστε "Προσθήκη στην ουρά" και, στη συνέχεια, "Εξαγωγή ουράς ως sitemap.xml."

Αυτό το αρχείο είναι ο ολοκληρωμένος χάρτης ιστοτόπου σας.

Για να ξεκινήσετε, πρέπει να γνωρίζετε πού βρίσκεται ο χάρτης ιστότοπού σας.

Εάν χρησιμοποιείτε μια προσθήκη, οι πιθανότητες είναι η διεύθυνση URL είναι domain.com/sitemap.xml .

Εάν το κάνετε αυτό με μη αυτόματο τρόπο, ονομάστε τον χάρτη ιστοτόπου σας σαν sitemap.xml και, στη συνέχεια, ανεβάστε τον ριζικό φάκελο του ιστότοπού σας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να έχετε πρόσβαση στον χάρτη ιστότοπου στη διεύθυνση domain.com/sitemap.xml.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Μπορείτε να επιλέξετε οποιοδήποτε όνομα για τον χάρτη ιστότοπού σας, αλλά είναι καλή πρακτική να διατηρείτε το sitemap.xml. Αν έχετε πολλούς χάρτες ιστότοπου, μπορείτε να αναζητήσετε ένα απλό σχήμα ονομασίας, όπως sitemap_1.xml, sitemap_2.xml.

Μεταβείτε στο Google Search Console> Χάρτες ιστότοπου> επικολλήστε στην τοποθεσία του χάρτη ιστότοπου> πατήστε "Υποβολή"

Κονσόλα αναζήτησης χάρτη ιστότοπου 3

Αυτό είναι. Ολοκληρώθηκε.

ΥΠΟΔΕΙΞΗ

Είναι επίσης καλή πρακτική να προσθέσετε τις διευθύνσεις URL του χάρτη ιστοτόπου σας στο αρχείο robots.txt .

Μπορείτε να βρείτε αυτό το αρχείο στον ριζικό κατάλογο του διακομιστή ιστού σας. Για να προσθέσετε τον χάρτη ιστότοπού σας, ανοίξτε το αρχείο και επικολλήστε αυτήν τη γραμμή:

Χάρτης ιστοτόπου: https://www.yourdomain.com/sitemap.xml

Πρέπει να αντικαταστήσετε το παράδειγμα URL με την τοποθεσία του χάρτη ιστότοπού σας.

Εάν έχετε πολλούς χάρτες ιστότοπου, απλώς προσθέστε πολλές γραμμές.

Χάρτης ιστοτόπου: https://www.asos.com/sitemap_1.xml
Χάρτης ιστοτόπου: https://www.asos.com/sitemap_2.xml

Το Google Search Console σάς ενημερώνει για τα περισσότερα τεχνικά σφάλματα που σχετίζονται με τον χάρτη ιστότοπού σας.

Για παράδειγμα, ακολουθεί μια προειδοποίηση ότι ένα από τα υποβληθέντα URL αποκλείεται από το robots.txt:

η διεύθυνση URL που υποβλήθηκε αποκλείστηκε από ρομπότ 3

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με αυτά τα ζητήματα και πώς να τα λύσετε εδώ .

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα ζητήματα για τα οποία η Google δεν σας λέει.

Ακολουθούν μερικά από τα πιο συνηθισμένα και πώς να τα βρείτε και να τα διορθώσετε.

Άχρηστες σελίδες χαμηλής ποιότητας στον χάρτη ιστότοπού σας

Κάθε σελίδα στον χάρτη ιστότοπού σας πρέπει τώρα να είναι ευρετηρίαση και κανονική.

Δυστυχώς, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες αυτές οι σελίδες είναι υψηλής ποιότητας. Εάν έχετε πολύ περιεχόμενο, ορισμένες σελίδες χαμηλής ποιότητας πιθανότατα το έκαναν στον χάρτη ιστότοπού σας.

Για παράδειγμα, ρίξτε μια ματιά σε αυτές τις δύο σελίδες σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου:

ηλεκτρονικό εμπόριο 2 7

ηλεκτρονικό εμπόριο 2 6

Κανένα από αυτά δεν είναι πολύτιμο για τους ερευνητές, ωστόσο εξακολουθούν να βρίσκονται στον χάρτη ιστότοπου αυτού του ιστότοπου και η Google έχει ευρετηριάσει και τις δύο σελίδες.

ευρετήριο κοντά στο αντίγραφο 2 3

ευρετήριο κοντά στο αντίγραφο 1 3

Για να βρείτε αυτές τις σελίδες, μεταβείτε στο Site Audit> Διπλότυπο περιεχόμενο

Αναζητήστε συστάδες διπλότυπων και σχεδόν διπλότυπων σελίδων χωρίς κανονικά. Αυτά είναι τα πορτοκαλί τετράγωνα. Κάντε κλικ σε μία για να δείτε όλες τις σελίδες της ομάδας.

Ελέγξτε τις σελίδες και δείτε αν έχουν κάποια αξία.

Η ύπαρξη σελίδων χαμηλής ποιότητας στον ιστότοπό σας είναι κακό για τρεις λόγους:

  • Θα σπαταλήσετε τον προϋπολογισμό ανιχνεύσουμε . Το να χάνουμε άχρηστο χρόνο και πόρους στο Google για ανίχνευση σελίδων χαμηλής ποιότητας δεν είναι ιδανικό. Θα μπορούσαν να αφιερώσουν αυτόν τον χρόνο ανιχνεύοντας πιο σημαντικό περιεχόμενο.  (Προς καταγραφή, η Google δηλώνει  ότι ο προϋπολογισμός ανίχνευσης "δεν είναι κάτι που οι περισσότεροι εκδότες πρέπει να ανησυχούν.") 
  • «Κλέβουν» συνδέουν την αρχή από πιο σημαντικές σελίδες.  Υπάρχει σαφής συσχέτιση  μεταξύ της αρχής των σελίδων και της κατάταξής τους. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι  προς σελίδες χαμηλής ποιότητας εξυπηρετούν μόνο την αραίωση της εξουσίας που θα μπορούσε να μεταφέρει σε πιο σημαντικές σελίδες. (Είναι ενδιαφέρον, όταν διαγράψαμε σχεδόν ⅓ των αναρτήσεων από το ιστολόγιο Ahrefs , είδαμε αύξηση της επισκεψιμότητας - όχι μείωση.)
  • Καταλήγουν σε κακή εμπειρία χρήστη.  Δεν υπάρχει αξία για τους επισκέπτες που προσγειώνονται σε αυτές τις σελίδες. Είναι ενοχλητικό για τους επισκέπτες να κάνουν κλικ σε αυτούς και ενδέχεται να καταλήξουν να αναπηδούν εάν αισθάνονται ότι ο ιστότοπός σας είναι χαμηλής ποιότητας και παραμελημένος.

Συνολικά, ο καλύτερος τρόπος δράσης είναι η κατάργηση χαμηλής ποιότητας από τον ιστότοπό σας και, στη συνέχεια, ο χάρτης ιστότοπού σας. Εάν το κάνετε αυτό, θα πρέπει επίσης να θυμάστε να καταργήσετε τυχόν εσωτερικούς συνδέσμους προς αυτές τις σελίδες. Αποτυχία να το κάνετε αυτό και θα αλλάξετε ένα πρόβλημα (σελίδες χαμηλής ποιότητας) για ένα άλλο ( σπασμένοι σύνδεσμοι ).

Πέρα από τα διπλότυπα και σχεδόν διπλότυπα, μπορείτε επίσης να αναζητήσετε σελίδες με λεπτό περιεχόμενο.

Απλώς ελέγξτε την αναφορά "Στη σελίδα" στον Έλεγχο ιστότοπου για σελίδες με προειδοποίηση "Χαμηλός αριθμός λέξεων".

σελίδες χαμηλού αριθμού λέξεων 3

Οι σελίδες εξαιρούνται από τον χάρτη ιστότοπού σας κατά λάθος

Εάν χρησιμοποιήσατε οποιαδήποτε από τις παραπάνω προτεινόμενες μεθόδους για να δημιουργήσετε τον χάρτη ιστότοπού σας, δεν θα συμπεριληφθούν σελίδες με noindex ή κανονικές ετικέτες (χωρίς αυτοαναφορά).

Αυτό είναι καλό πράγμα. Δεν πρέπει να συμπεριλάβετε κανονικοποιημένες διευθύνσεις URL ή σελίδες που δεν έχουν προσαρτηθεί στον χάρτη ιστότοπού σας.

Τούτου λεχθέντος, εάν έχετε αδίστακτες ετικέτες noindex στον ιστότοπό σας, οι σελίδες μπορούν να αποκλειστούν κατά λάθος.

Για να ελέγξετε για σφάλματα, μεταβείτε στην αναφορά "Ευρετηρίαση" στο Site Audit και κάντε κλικ στην προειδοποίηση "Σελίδα Noindex". Αυτό δείχνει όλες τις σελίδες που δεν έχουν προσαρτηθεί.

σελίδες noindex 3

Τα περισσότερα από αυτά πιθανότατα θα είναι σκόπιμα χωρίς ανάρτηση, αλλά αξίζει να παραλείψετε τη λίστα για να ελέγξετε ξανά. Συνήθως, οι απατεώνες tag noindex είναι εύκολο να εντοπιστούν καθώς θα υπάρχουν σε ολόκληρη την υποενότητα του ιστότοπού σας.

Εάν βλέπετε σελίδες που δεν πρέπει να είναι noindex, αφαιρέστε την αδίστακτη ετικέτα noindex από τη σελίδα και προσθέστε την στον χάρτη ιστότοπού σας. Εάν χρησιμοποιείτε CMS ή προσθήκη, αυτό θα πρέπει να συμβεί αυτόματα.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ PRO

Αξίζει επίσης να ελέγξετε για ψευδείς κανονικούς και ανακατευθύνσεις. Για να το κάνετε αυτό, μεταβείτε στην Εξερεύνηση δεδομένων και προσθέστε αυτά τα φίλτρα:

Έλεγχος για απατεώνες κανονικά.

Έλεγχος για κακές ανακατευθύνσεις.

Καταργήστε τυχόν ψευδείς κανονικούς και ανακατευθύνσεις και, στη συνέχεια, προσθέστε τις επηρεαζόμενες σελίδες στον χάρτη ιστότοπού σας.

Συχνές ερωτήσεις

Ακολουθούν μερικές απαντήσεις σε μερικές συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με τους χάρτες ιστότοπου. Ενημερώστε μας εάν δεν έχετε απαντήσει σε μια ερώτηση σε αυτήν την ενότητα και θα την προσθέσουμε.

Χρειάζεστε ένα χάρτη ιστότοπου για  σελίδες AMP ;

Οχι.

Πώς μπορώ να δημιουργήσω έναν χάρτη ιστότοπου για έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου;

Δημιουργείτε έναν χάρτη ιστότοπου για έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε για οποιονδήποτε ιστότοπο. Τούτου λεχθέντος, αξίζει τον έλεγχο για διπλότυπες και σχεδόν διπλές σελίδες σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς συχνά διέρχονται από το δίκτυο σε μεγάλη κλίμακα χάρη στις χαρές της πολύπλευρης πλοήγησης.

Τελικές σκέψεις

Η δημιουργία ενός χάρτη ιστότοπου δεν είναι επιστήμη πυραύλων, ειδικά εάν χρησιμοποιείτε ένα πρόσθετο που κάνει το βαρύ ανυψωτικό για εσάς. Δεν είναι δύσκολο να δημιουργήσετε ένα από το μηδέν - απλώς ανιχνεύστε τον ιστότοπό σας και μορφοποιήστε τις προκύπτουσες λίστες διευθύνσεων URL.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η Google δεν χρειάζεται να ευρετηριάσει τις σελίδες στον χάρτη ιστότοπού σας. Και οι χάρτες ιστότοπου δεν έχουν καμία σχέση με την κατάταξη.