Εάν θέλετε οι χρήστες μηχανών αναζήτησης να μπορούν να βρουν τον ιστότοπό σας, πρέπει να ευρετηριαστεί.

Αλλά πώς υποβάλλετε τον ιστότοπό σας στην Google το 2021; Και πρέπει να το κάνετε;

Σε αυτόν τον οδηγό, θα μάθετε:

Υπάρχουν δύο τρόποι για να υποβάλετε τον ιστότοπό σας στο Google. Μπορείτε είτε να υποβάλετε έναν ενημερωμένο χάρτη ιστότοπου στο Google Search Console είτε να υποβάλετε τη διεύθυνση URL του χάρτη ιστότοπου χρησιμοποιώντας την υπηρεσία "ping" της Google. Και οι δύο επιλογές είναι εντελώς δωρεάν και χρειάζονται μόνο ένα δευτερόλεπτο.

Εύρεση του χάρτη ιστότοπού σας

Και οι δύο μέθοδοι υποβολής απαιτούν τη διεύθυνση URL του χάρτη ιστότοπού σας Ο τρόπος που βρίσκετε ή δημιουργείτε αυτό εξαρτάται από την πλατφόρμα του ιστότοπού σας.

Εάν χρησιμοποιείτε το WordPress , εγκαταστήστε ένα δωρεάν πρόσθετο SEO  όπως το Yoast , το Rank Math ή το SEO Framework . Και τα τρία αυτά δημιουργούν χάρτες ιστότοπου για εσάς. Θα είναι εδώ:yourwebsite.com/sitemap_index.xml

Εάν χρησιμοποιείτε Wix, Squarespace, ή Shopify , sitemap σας είναι εδώ: yourwebsite.com/sitemap.xml.

Εάν χρησιμοποιείτε διαφορετική πλατφόρμα ή CMS , είναι πιθανό να δημιουργήσει έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς. Οι πιο πιθανές τοποθεσίες για αυτό είναι:

yourwebsite.com/sitemap.xml

yourwebsite.com/sitemap_index.xml

yourwebsite.com/sitemap1.xml

Εάν δεν είναι εκεί, δείτε εάν η τοποθεσία παρατίθεται στη σελίδα σας στο webweb.com/robots.txt.

Εάν δεν χρησιμοποιείτε πλατφόρμα ή CMS , θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν χάρτη ιστότοπου με μη αυτόματο τρόπο . Ωστόσο, αξίζει πρώτα να ελέγξετε τις παραπάνω διευθύνσεις URL, καθώς μπορεί να έχετε ήδη.

Υποβολή του χάρτη ιστότοπού σας

Έχετε δύο επιλογές εδώ.

Επιλογή 1. Υποβάλετε τον χάρτη ιστότοπού σας στο Google Search Console

  1. Συνδεθείτε στο Google Search Console
  2. Μεταβείτε στη σωστή ιδιότητα
  3. Κάντε κλικ στο "Χάρτες ιστοτόπου" στο αριστερό μενού
  4. Επικολλήστε τη διεύθυνση URL του χάρτη ιστότοπού σας
  5. Κάντε κλικ στο "Υποβολή"

Αυτή είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη μέθοδος επειδή το Google Search Console σας προειδοποιεί για σφάλματα χάρτη ιστότοπου στο μέλλον. Παρέχει επίσης πληροφορίες για την υγεία του ιστότοπού σας, συμπεριλαμβανομένου του λόγου για τον οποίο ορισμένες σελίδες ενδέχεται να μην ευρετηριαστούν.

Επιλογή 2. Υποβάλετε τον χάρτη ιστοτόπου σας στο Google ping

Η Google λειτουργεί μια υπηρεσία "ping" όπου μπορείτε να ζητήσετε νέα ανίχνευση του χάρτη ιστότοπού σας. Απλώς πληκτρολογήστε αυτό στο πρόγραμμα περιήγησής σας, αντικαθιστώντας το τελικό μέρος με τη διεύθυνση URL του χάρτη ιστότοπού σας :

http://www.google.com/ping?sitemap=<complete_url_of_sitemap>

Για παράδειγμα, εάν ο χάρτης ιστότοπού σας βρίσκεται στη διεύθυνσηwebsite.com/sitemap.xml, θα πρέπει να μεταβείτε στη διεύθυνση:

http://www.google.com/ping?sitemap=https://yourwebsite.com/sitemap.xml

Στη συνέχεια, θα πρέπει να δείτε τη σελίδα "Λήψη ειδοποίησης χάρτη ιστότοπου".

Η Google λέει  ότι πρέπει να χρησιμοποιείτε αυτήν την υπηρεσία μόνο με νέους ή ενημερωμένους χάρτες ιστότοπου. Μην υποβάλλετε επανειλημμένα ή ping αμετάβλητους χάρτες ιστότοπου πολλές φορές.

Σε γενικές γραμμές, δεν χρειάζεται να υποβάλλετε κάθε νέα σελίδα στο Google. Εφόσον οι νέες διευθύνσεις URL βρίσκονται σε έναν χάρτη ιστότοπου που έχετε ήδη υποβάλει στην Google, θα ανακαλυφθούν τελικά. Ωστόσο, υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορείτε να επιταχύνετε αυτήν τη διαδικασία.

Επιλογή 1. Ping Google

Βεβαιωθείτε ότι οι νέες σελίδες βρίσκονται στον χάρτη ιστότοπού σας και, στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε τις οδηγίες στην προηγούμενη ενότητα για να κάνετε ping στο Google και ζητήστε τους να ελέγξουν ξανά τον χάρτη ιστότοπού σας. Αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο, εάν χρησιμοποιείτε WordPress με Yoast, Σειρά Μαθηματικά ή η SEO πλαισίου, διότι αυτά τα plugins όλα ping Google  αυτόματα.

Επιλογή 2. Χρησιμοποιήστε το Εργαλείο επιθεώρησης URL της Google

Είναι δυνατό να προσθέσετε διευθύνσεις URL στο Google, ακόμη και αν δεν βρίσκονται στον χάρτη ιστότοπού σας (αν και θα έπρεπε) χρησιμοποιώντας το Εργαλείο επιθεώρησης URL  στο Google Search Console.

  1. Συνδεθείτε στο Google Search Console
  2. Μεταβείτε στη σωστή ιδιότητα
  3. Κάντε κλικ στην επιλογή " Επιθεώρηση URL " στο αριστερό μενού
  4. Επικολλήστε τη διεύθυνση URL της νέας σας σελίδας
  5. Πατήστε επιστροφή
  6. Κάντε κλικ στην επιλογή "Αίτημα ευρετηρίασης"

Εάν έχετε μόνο μία ή δύο νέες σελίδες, δεν υπάρχει βλάβη να το κάνετε αυτό. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι επιταχύνει την ευρετηρίαση. Εάν έχετε πολλές νέες σελίδες για υποβολή στην Google, μην χρησιμοποιήσετε αυτήν τη διαδικασία. Είναι αναποτελεσματικό και θα είστε εκεί όλη την ημέρα. Χρησιμοποιήστε την πρώτη επιλογή.

Περίπου.

Η Google θα βρει συνήθως και θα ευρετηριάσει τυχόν πολύτιμες σελίδες τελικά, ακόμα κι αν δεν τις υποβάλλετε. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν οφέλη από την υποβολή του ιστότοπού σας στο Google.

Πριν μιλήσουμε για αυτά τα οφέλη, θα πρέπει να συζητήσουμε πώς η Google βρίσκει και ευρετηριάζει περιεχόμενο.

Πώς εντοπίζει και ευρετηριάζει η Google το περιεχόμενό σας

Η Google βρίσκει και ευρετηριάζει περιεχόμενο σε τέσσερα κύρια βήματα.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ.
 Αυτά είναι κάπως υπερβολικά απλοποιημένα καθώς το Google είναι ένα περίπλοκο θηρίο. 

Βήμα 1. Ανακαλύψτε

Η ανακάλυψη είναι όπου η Google μαθαίνει ότι υπάρχει ο ιστότοπός σας. Η Google βρίσκει τους περισσότερους ιστότοπους και σελίδες από χάρτες ιστότοπου ή συνδέσμους  από γνωστές σελίδες.

Βήμα 2. Ανίχνευση

Η ανίχνευση είναι όπου ένα πρόγραμμα υπολογιστή (αράχνη) που ονομάζεται Googlebot  επισκέπτεται και κατεβάζει τις σελίδες σας.

Βήμα 3. Διαδικασία

Η επεξεργασία είναι όπου οι βασικές πληροφορίες εξάγονται από τις ανιχνευμένες σελίδες και προετοιμάζονται για ευρετηρίαση.

Βήμα 4. Ευρετήριο

Η ευρετηρίαση είναι όπου οι επεξεργασμένες πληροφορίες από ανιχνευμένες σελίδες προστίθενται σε μια μεγάλη βάση δεδομένων που ονομάζεται ευρετήριο αναζήτησης. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ψηφιακή βιβλιοθήκη τρισεκατομμυρίων ιστοσελίδων από τις οποίες η Google αντλεί αποτελέσματα αναζήτησης.

Συνιστώμενη ανάγνωση: Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και γιατί πρέπει να νοιάζεστε;

Γιατί είναι σημαντική η υποβολή στο Google

Κάθε ένα από τα παραπάνω τέσσερα βήματα γίνεται με τη σειρά. Είναι ένα ταξίδι. Υποβάλλοντας τον ιστότοπό σας στο Google, μπορείτε ενδεχομένως να επιταχύνετε το πρώτο μέρος της διαδικασίας: Ανακάλυψη.

Όπως κάθε ταξίδι, όσο πιο γρήγορα ξεκινήσετε, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να φτάσετε στον προορισμό σας. Σε αυτήν την περίπτωση: ευρετηρίαση.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί άλλοι λόγοι για τους οποίους η υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου είναι σημαντική.

1. Λέει στην Google ποιες σελίδες είναι σημαντικές

Οι χάρτες ιστοτόπου δεν περιλαμβάνουν πάντα κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας. Παραθέτουν μόνο σημαντικές σελίδες και αποκλείουν ασήμαντες ή διπλότυπες σελίδες. Αυτό βοηθά στην καταπολέμηση ζητημάτων όπως η ευρετηρίαση λανθασμένης έκδοσης μιας σελίδας λόγω διπλότυπων  ζητημάτων περιεχομένου .

2. Ενημερώνει την Google για νέες σελίδες

Πολλά CMS προσθέτουν νέες σελίδες στον χάρτη ιστότοπού σας και ορισμένες ping Google αυτόματα. Αυτό εξοικονομεί χρόνο για να υποβάλλετε κάθε νέα σελίδα με μη αυτόματο τρόπο.

3. Ενημερώνει την Google για ορφανές σελίδες

Οι ορφανές σελίδες είναι σελίδες χωρίς εσωτερικούς συνδέσμους  από άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας. Η Google δεν μπορεί να ανακαλύψει αυτές τις σελίδες μέσω ανίχνευσης, εκτός εάν έχουν backlinks από γνωστές σελίδες σε άλλους ιστότοπους. Η υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου επιλύει μερικώς αυτό το πρόβλημα, καθώς οι ορφανές σελίδες συνήθως περιλαμβάνονται στους χάρτες ιστότοπων - τουλάχιστον σε αυτές που δημιουργούνται από ένα  CMS .

Η Google λέει  ότι η ανίχνευση μπορεί να διαρκέσει οπουδήποτε από μερικές ημέρες έως μερικές εβδομάδες. (Να θυμάστε ότι η ανίχνευση είναι σχεδόν πάντα απαραίτητη προϋπόθεση για την ευρετηρίαση.)

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, εκτός και αν έχετε έναν μεγάλο ιστότοπο, σπάνια χρειάζονται περισσότερο από μία ή δύο εβδομάδες.

Αλλά μην ανησυχείτε αν χρειάζεται λίγο περισσότερο. είναι απολύτως φυσιολογικό.

Η Google δεν θα ευρετηριάζει πάντα όλες τις διευθύνσεις URL που υποβάλλετε. Αν και υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό μπορεί να συμβεί, εδώ είναι μερικοί από τους πιο συνηθισμένους:

1. Έχετε αποκλείσει την ανίχνευση

Το Robots.txt είναι ένα αρχείο κειμένου που λέει στην Google ποιες διευθύνσεις URL μπορεί και δεν μπορεί να ανιχνεύσει.

Για παράδειγμα, αυτό το αρχείο robots.txt αποκλείει το Google από την ανίχνευση όλων των σελίδων στον ιστότοπο:

Αντιπρόσωπος χρήστη: Googlebot
Απαγόρευση: /

Μερικές φορές η Google θα ευρετηριάσει διευθύνσεις URL ακόμη και αν δεν είναι δυνατή η ανίχνευσή τους, αλλά είναι αρκετά σπάνιο. Η αποτροπή της ανίχνευσης εμποδίζει επίσης το Google να λαμβάνει πολλές πληροφορίες σχετικά με την εν λόγω σελίδα, οπότε πιθανότατα δεν θα κατατάσσεται ακόμη και αν έχει ευρετηριαστεί.

Αυτός είναι ένας άλλος λόγος για να εγγραφείτε και να υποβάλετε τον ιστότοπό σας μέσω του Google Search Console. Σας λέει πραγματικά αν οι σελίδες εξαιρούνται από την ευρετηρίαση λόγω αποκλεισμού ανίχνευσης στην  αναφορά κάλυψης .

Δείτε πώς μπορείτε να φτάσετε σε αυτό:

  1. Συνδεθείτε στο Google Search Console
  2. Επιλέξτε τη σωστή ιδιότητα
  3. Κάντε κλικ στο "Κάλυψη" στο αριστερό μενού

Από εδώ, αλλάξτε μόνο την καρτέλα "Εξαιρούνται" και ελέγξτε για αυτά τα τρία ζητήματα:

2. Δεν έχετε σημαντικές σελίδες

Εάν υπάρχει μια ετικέτα μετα-ρομπότ ή x-robots-header  στη σελίδα σας με το "noindex" στο χαρακτηριστικό περιεχομένου, η Google δεν θα το ευρετηριάσει.

Εάν η Google έχει ανιχνεύσει ήδη τον ιστότοπό σας, μπορείτε να ελέγξετε για εξαιρούμενες σελίδες εξαιτίας του noindex στην  αναφορά κάλυψης . Απλώς αλλάξτε τις καρτέλες "Σφάλμα" και "Εξαιρούνται" και, στη συνέχεια, ελέγξτε για αυτά τα δύο ζητήματα:

  • Υποβλήθηκε διεύθυνση URL με την ένδειξη "noindex"
  • Εξαιρείται από την ετικέτα "noindex"

Εάν η Google δεν έχει ανιχνεύσει ακόμα τον ιστότοπό σας ή θέλετε απλώς να παρακολουθείτε στο μέλλον τις απατεώνες "noindex tags", εγγραφείτε στο Ahrefs Webmaster Tools  ( AWT ) και εκτελέστε μια δωρεάν ανίχνευση ιστότοπων χρησιμοποιώντας το Site Audit . Αυτό ελέγχει τον ιστότοπό σας για 100+ κοινά ζητήματα SEO , συμπεριλαμβανομένων των σελίδων που δεν περιλαμβάνονται.

3. Έχετε σελίδες χαμηλής αξίας

Το Google είναι απίθανο να ευρετηριάσει σελίδες που δεν έχουν μεγάλη αξία για τους ερευνητές. Σε ένα tweet από το 2018 , ο John Mueller της Google προτείνει ότι ο ιστότοπός σας και το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι "φοβερό και εμπνευσμένο" για να ευρετηριαστεί.

Εάν έχετε αποκλείσει τεχνικά ζητήματα που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την ευρετηρίαση, αξίζει να αναρωτηθείτε εάν αυτή η σελίδα είναι πραγματικά πολύτιμη. Εάν η απάντηση είναι όχι, αυτός είναι ίσως ο λόγος που δεν είναι ευρετηριασμένος.

Εάν πιστεύετε ότι η σελίδα είναι χαμηλής αξίας και ανησυχείτε ότι ενδέχεται να έχετε άλλες παρόμοιες σελίδες, εκτελέστε μια δωρεάν ανίχνευση ιστότοπου χρησιμοποιώντας το Site Audit  στα Εργαλεία για Webmasters Ahrefs . Αυτό επισημαίνει δύο ζητήματα που σχετίζονται συχνά με περιεχόμενο χαμηλής αξίας:

  1. Σελίδες με χαμηλό αριθμό λέξεων
  2. Σελίδες που είναι ακριβείς ή σχεδόν διπλότυπες

Μπορείτε να δείτε τον αριθμό των διευθύνσεων URL με χαμηλό αριθμό λέξεων στην  αναφορά Όλα τα προβλήματα .

Αν και το περιεχόμενο δεν χρειάζεται να είναι πολύ μεγάλο για να είναι πολύτιμο, οι σελίδες με εξαιρετικά χαμηλό αριθμό λέξεων συχνά δεν είναι τόσο πολύτιμες για τους χρήστες μηχανών αναζήτησης. Επομένως, αξίζει να ελέγχετε αυτές τις σελίδες με μη αυτόματο τρόπο και να τις κάνετε πιο χρήσιμες όπου είναι απαραίτητο.

Μπορείτε να δείτε σελίδες που είναι ακριβείς ή σχεδόν διπλές στην  αναφορά " Διπλότυπο περιεχόμενο" :

Ακολουθεί ένα καλό παράδειγμα δύο σελίδων χαμηλής αξίας που είναι σχεδόν διπλότυπες:

Αυτές είναι κενές σελίδες κατηγοριών σε μια τοποθεσία ηλεκτρονικού εμπορίου. Επειδή κανένα από αυτά δεν διαθέτει προϊόντα, δεν είναι χρήσιμο για τους χρήστες που αναζητούν. Πρέπει είτε να αφαιρεθούν είτε να βελτιωθούν.

Προτεινόμενη ανάγνωση: 10 τρόποι για να κάνετε το Google να ευρετηριάσει τον ιστότοπό σας

Τελικές σκέψεις

Ακόμα κι αν ο ιστότοπός σας έχει ευρετηριαστεί στο Google, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα κατατάξετε στην πρώτη σελίδα του Google  για τις λέξεις-κλειδιά-στόχους σας. Το ευρετήριο σημαίνει ότι είστε στον αγώνα, όχι ότι θα κερδίσετε.

Αυτό είναι όπου SEO μπαίνει. SEO  είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας για να αυξήσει την κυκλοφορία του από τα οργανικά αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης. Σε αυτήν την περίπτωση: Google.


https://ahrefs.com/blog/submit-website-to-google/