Υπάρχουν μερικές σημαντικές εργασίες που πρέπει να ολοκληρώσετε εάν θέλετε το Google να ανιχνεύει και να ταξινομεί τον ιστότοπό σας. 

Μία από αυτές τις εργασίες είναι η δημιουργία και η υποβολή του χάρτη ιστότοπού σας στο Google. Η υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου βοηθά άμεσα τα bot ανίχνευσης της Google να ευρετηριάσουν τον ιστότοπό σας, να κατανοήσουν τη συνάφεια του ιστότοπού σας και να καθορίσουν την κατάταξη του ιστότοπού σας.

Σε αυτόν τον οδηγό, θα κοινοποιήσουμε τον τρόπο υποβολής του χάρτη ιστότοπού σας στην Google και ορισμένες βέλτιστες πρακτικές του χάρτη ιστότοπου

Τι είναι ο χάρτης ιστοτόπου;

Οι χάρτες ιστοτόπου περιγράφουν λεπτομερώς τη δομή και τις ιστοσελίδες του ιστότοπού σας σε μορφή που μπορούν να κατανοήσουν τα bot της Google. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον χάρτη ιστοτόπου σας για να υποδείξετε κόμβους περιεχομένου και εσωτερικούς συνδέσμους μεταξύ σελίδων.

Ένας χάρτης ιστότοπου καθοδηγεί τα bot ανίχνευσης στον ιστότοπό σας, δείχνοντάς τους τις πιο σημαντικές σελίδες. Θυμηθείτε, θέλετε τα bots της Google να ανιχνεύουν τον ιστότοπό σας, οπότε η μηχανή αναζήτησης κατανοεί για ποιους όρους αναζήτησης είναι πιο σχετικός ο ιστότοπός σας. 

Τύποι Χάρτη ιστοτόπου

Υπάρχουν 2 κοινές μορφές χάρτη ιστότοπου: 

  • XML: Μόνο bots μηχανών αναζήτησης μπορούν να διαβάσουν αυτήν τη μορφή. 
  • HTML: Τα bot και οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν σε αυτούς τους χάρτες ιστότοπου. 

Οι χάρτες ιστότοπου XML υποδεικνύουν τις πιο σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας στο Google και μπορούν να ενημερώσουν τη μηχανή αναζήτησης όταν έχει ενημερωθεί ο ιστότοπός σας. 

Η τακτική ενημέρωση του περιεχομένου του ιστότοπού σας με δυναμικό περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις ιστολογίου ή σελίδα αξιολόγησης πελατών, μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την κατάταξή σας. Το ενημερωμένο περιεχόμενο επισημαίνει στην Google ότι ο ιστότοπός σας μπορεί να είναι χρήσιμος και σχετικός. 

Ο Gary Illyes, επικεφαλής της Sunshine and Happiness της Google, επιβεβαίωσε ξανά το 2019 ότι οι χάρτες ιστοτόπου XML είναι η δεύτερη πιο σημαντική πηγή διευθύνσεων URL για τα bot της Google μετά από προηγουμένως ανακαλυφθείσες υπερ-συνδέσεις.

Οι χάρτες ιστοτόπου HTML διατίθενται στον ιστότοπο μέσω μιας ιστοσελίδας. Εμφανίζονται συχνά ως μια συλλογή συνδέσμων προς σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας. Θα σας βοηθήσουν να αποδώσετε το PageRank σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας, καθώς συνδέονται με σελίδες με λιγότερους εσωτερικούς συνδέσμους. 

Ανατρέξτε στους οδηγούς μας για XML SItemaps και HTML sitemaps για μια αναλυτική ματιά σε κάθε μορφή. 

Τι είναι το Google Search Console;

Η Google προσφέρει το Google Search Console για να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε την κατάσταση ευρετηρίασης του ιστότοπού σας και να βελτιώσετε την προβολή του. 

Θα το χρησιμοποιήσετε για να υποβάλετε τους χάρτες ιστότοπού σας, ώστε η Google να γνωρίζει ότι ανιχνεύει τον ιστότοπό σας. Η Google πιθανότατα θα ανιχνεύσει τον ιστότοπό σας τελικά, αλλά η υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου επιταχύνει τη διαδικασία ανίχνευσης. 

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Search Console για:

  • Ελέγξτε τον ιστότοπό σας μετά την ανίχνευση για να ανακαλύψετε τυχόν σφάλματα
  • Δοκιμάστε τη χρηστικότητα του ιστότοπού σας για κινητά 
  • Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας με δεδομένα που δημιουργούνται από το Search Analytics 

Πώς να υποβάλετε έναν Χάρτη ιστοτόπου στο Google

Για να ξεκινήσετε, χρειάζεστε έναν λογαριασμό Google.

1. Συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό Google Search Console:

_eU0jYSqrcypraG2_eeNFYDkg1MCWXyue8yEd1YM7P5CRn-7M4lJPH0Nn7gr-ItIBkXZJruJ6GGanUSpUije1Tg0GZ0ck-3cG-trYIVXmZuj762T_8Rg

2. Επιλέξτε τον ιστότοπό σας:

RNSEGl7sJSTqbG8E_tHXTuju7Vv1JIgf45amPxftFhUgvUTp9pxEE4jHRCXptY2PooWHvB1frpYfBKcctjjKnIN3jrkLRsm7uYNqmVgsxfo2H4r6c9bc9

3. Επιλέξτε "Χάρτες ιστοτόπου:"

322xIlXzTRKBlwGY5zUgKzOeYR51iaOUFsr8nQKhiBCqTsxyKVtUpabwrmeDM11wVxzU-AXO8iAURoSzPEP2s88sBnolwMYYArsCLpcJOy0fgVo1botoXg03

4. Καταργήστε τυχόν μη έγκυρους ή ξεπερασμένους χάρτες ιστότοπου:

RFWOqhCHmyEWNHwBfJBafulg5x73SvyKB9H6ZKlGWsWh38MOd0xxoWUgPNfD6APsXs3TxlFacPWa249X3tV5Vaoec5HZWrvSITltxEnsvDTXq7uvUd8HdHdHd9

5. Προσθέστε έναν νέο χάρτη ιστότοπου και κάντε κλικ στο Υποβολή:

g-DIGv7MSrQlQVDfIHJ9NJKdYmKIXUAYszMWv5hnXj2VYTlc8z5CZgv_qXLg5kf60bRWt2MeKwEsWt3-OqdDf7YdTP3QC054PY0UbSq5aEc4AcFaAcFaAbAQBFFFFF

Χρήση του Εργαλείου ελέγχου ιστότοπων για χάρτες ιστοτόπου

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ελέγχου ιστότοπου για να δημιουργήσετε μια αναφορά σχετικά με τις ανιχνευμένες σελίδες σας. Θα μπορείτε να ελέγξετε τις σελίδες στον χάρτη ιστότοπού σας έναντι του αριθμού των σελίδων που κατάφεραν να ανιχνεύσουν τα bot:

υποβολή χάρτη ιστότοπου

Σε αυτό το παράδειγμα από τη βάση γνώσεων , το εργαλείο δείχνει ότι αρκετές σελίδες στον χάρτη ιστότοπου δεν έχουν ανιχνευθεί ακόμη. 

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο για να βρείτε και να διορθώσετε ζητήματα που μπορούν να επηρεάσουν την ανιχνευσιμότητα του ιστότοπού σας. Αυτό το εργαλείο περιλαμβάνει πάνω από 120 επιτόπιους και τεχνικούς ελέγχους SEO για κοινά ζητήματα ιστότοπου.

Ορισμένα ζητήματα που μπορούν να επηρεάσουν την ανιχνευσιμότητα του ιστότοπού σας περιλαμβάνουν: 

  • Αποκλεισμός με μετα-ετικέτα ρομπότ: Εάν έχετε μια σελίδα που είναι υπό κατασκευή, εποχιακή ή ενδέχεται να επηρεάσει την κατάταξη μιας άλλης σελίδας, μπορείτε να αποκλείσετε την ανίχνευση της σελίδας από τα bot. 
  • Σύνδεσμοι "Nofollow": Τα προγράμματα ανίχνευσης εξακολουθούν να ευρετηριάζουν τη σελίδα, αλλά τυχόν σύνδεσμοι από αυτήν τη σελίδα δεν θα ανιχνευθούν.
  • Εσωτερικοί σπασμένοι σύνδεσμοι: Εάν έχετε μετακινήσει σελίδες ή συνδέσμους σε μια σελίδα που δεν υπάρχει πλέον, τα bot της Google δεν θα μπορούν να ανιχνεύσουν περαιτέρω. 
  • Σφάλματα διακομιστή: Εάν ο διακομιστής σας δεν είναι προσβάσιμος ή επιστρέφει σφάλμα όταν τα ρομπότ προσπαθούν να τον ανιχνεύσουν, μπορεί να επηρεάσει την ανιχνευσιμότητα του ιστότοπού σας.

Εύρεση και επίλυση σφαλμάτων ιστότοπου

με το Εργαλείο ελέγχου ιστότοπου

Εικονογράφηση ADS

Μόλις εκτελέσετε έναν έλεγχο με το εργαλείο, θα μπορείτε να ελέγξετε μια λίστα με τυχόν σφάλματα ιστότοπου στην καρτέλα "Ζητήματα":

υποβολή χάρτη ιστότοπου

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων ανίχνευσης με τον οδηγό μας .

Συνήθεις ερωτήσεις για το Χάρτη ιστοτόπου

Πρέπει να υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου στο Google Search Console;

Πρέπει, αλλά δεν χρειάζεται να υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου στην Google. Τα bots της Google θα ανιχνεύσουν τελικά τον ιστότοπό σας. Η υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου απλώς επιταχύνει τη διαδικασία.

Πριν από την υποβολή, βεβαιωθείτε ότι ο χάρτης ιστότοπού σας αντικατοπτρίζει ό, τι υπάρχει στον ιστότοπό σας.

Δεν θέλετε να υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου όταν έχετε σπασμένους συνδέσμους, λείπουν εικόνες ή ορφανές σελίδες. Η εκτέλεση ενός ελέγχου ιστότοπου σάς βοηθά να βρείτε και να διορθώσετε αυτά τα σφάλματα, ώστε να μπορείτε να υποβάλετε τον χάρτη ιστότοπού σας στην Google.

Τι γίνεται αν ένας χάρτης ιστότοπου έχει σφάλματα;

Εάν υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου με σφάλματα, θα πρέπει να τα αντιμετωπίσετε το συντομότερο δυνατό για να αποφύγετε να βλάψετε την κατάταξή σας. Χρησιμοποιήστε τον παραπάνω οδηγό μας για να υποβάλετε ξανά το αρχείο χάρτη ιστότοπου μόλις είστε έτοιμοι. 

Τι πρέπει να βάλω στον χάρτη ιστότοπού μου;

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον χάρτη ιστοτόπου σας για να υποδείξετε σημαντικές σελίδες ή στοιχεία του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης. Προσδιορίστε τις πιο σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας και, στη συνέχεια, συμπεριλάβετε τις στον χάρτη ιστότοπού σας.

Άλλες βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να λάβετε υπόψη: 

  • Προτεραιότητα στις δυναμικές ιστοσελίδες: Τα ιστολόγια και άλλο ανανεωμένο περιεχόμενο θα πρέπει να περιλαμβάνονται στον χάρτη ιστότοπού σας. Οι σελίδες που είναι πιο στατικές - όπως μια σελίδα επαφής, για παράδειγμα - δεν πρέπει να έχουν προτεραιότητα.
  • Κατηγοριοποιήστε το περιεχόμενό σας: Συγκεντρώστε παρόμοιο περιεχόμενο μαζί. Εάν κάτι είναι εφάπαξ ή αλλιώς δεν σχετίζεται, αφήστε το.
  • Μην συμπεριλάβετε διευθύνσεις URL "noindex": Πρόκειται για σελίδες που δεν θέλετε να ανιχνευθούν. Η συμπερίληψη αυτών των σελίδων μπορεί να δαπανήσει τον προϋπολογισμό ανίχνευσης και να εμποδίσει την Google να ανιχνεύσει πλήρως τον ιστότοπό σας.

Πρέπει να χρησιμοποιήσετε πολλούς χάρτες ιστότοπου;

Η χρήση πολλαπλών χαρτών ιστότοπου μπορεί να είναι χρήσιμη εάν έχετε έναν μεγάλο ιστότοπο. Τα αρχεία του Χάρτη ιστοτόπου δεν μπορούν να είναι μεγαλύτερα από 50.000 URL ή 10 MB σε μέγεθος αρχείου. 

Οι μεγάλοι ιστότοποι λιανικής έχουν συχνά πολλές σελίδες προϊόντων και κατηγοριών. Προσθέστε μερικές αναρτήσεις ιστολογίου και πολλούς εσωτερικούς συνδέσμους και μπορείτε να καταλάβετε πόσο εύκολο μπορεί να είναι να πληροίτε το όριο διευθύνσεων URL. 

Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν χάρτες ιστότοπου για τις σελίδες προϊόντων τους, τις σελίδες κατηγοριών και τον κύριο ιστότοπό τους. 

Ακόμα κι αν ο ιστότοπός σας έχει λιγότερα από 50.000 URL, πολλοί χάρτες ιστότοπων μπορούν να διασφαλίσουν ότι ο ιστότοπός σας ανιχνεύεται γρήγορα και πλήρως. 

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε χάρτες ιστότοπου για να ομαδοποιήσετε το σχετικό περιεχόμενο μαζί σε μια προσπάθεια για υψηλότερη κατάταξη στο Google. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα ιστολόγιο με πολλούς συντάκτες, η δημιουργία ενός χάρτη ιστότοπου για κάθε συγγραφέα και το περιεχόμενό τους μπορεί καλύτερα να σας βοηθήσει να ταξινομήσετε λέξεις-κλειδιά που περιλαμβάνουν το όνομα του συγγραφέα. 

Εάν χρησιμοποιείτε πολλούς χάρτες ιστότοπου, πρέπει να δημιουργήσετε ένα αρχείο ευρετηρίου χάρτη ιστότοπου. Το αρχείο ευρετηρίου κατευθύνει τα προγράμματα ανίχνευσης Google σε κάθε ενότητα του ιστότοπού σας μέσω των διάφορων χαρτών ιστοτόπου σας.

Τελικές σκέψεις

Οι χάρτες ιστότοπων θεωρούνται σημαντική πτυχή τόσο της ιστοσελίδας σας όσο και της στρατηγικής SEO, οπότε είναι καλύτερο να έχετε έναν. Τόσο η μορφή XML όσο και οι μορφές HTML έχουν τα πλεονεκτήματα και τις χρήσεις τους, γι 'αυτό εξετάστε τη στρατηγική SEO και επιλέξτε ένα ή και τα δύο.

Η υποβολή του χάρτη ιστότοπού σας στο Google Search Console, ενώ δεν είναι υποχρεωτική, μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία ανίχνευσης και ευρετηρίασης του ιστότοπού σας.