Κατά τη διάρκεια κάθε SEO Traffic Show, κορυφαίοι ειδικοί SEO διαλέγουν τρεις συνεργαζόμενους ιστότοπους και μοιράζονται συμβουλές για τη βελτίωση της βελτιστοποίησης. Σε αυτό το επεισόδιο, ο Kosta Bankovski (Product Marketing Manager στο Netpeak Software) και ο Eugene Lata (CMO στο Serpstat) μοιράστηκαν πληροφορίες για την τελειοποίηση των τεχνικών πτυχών του SEO και την αύξηση της επισκεψιμότητας σε κάθε ιστότοπο. Συζήτησαν επίσης ορισμένα κοινά λάθη που έγιναν σε ιστότοπους συνεργατών και πώς να τα αποφύγετε.

1. Μη μοναδικό περιεχόμενο και σχεδιασμός

Ένα από τα πιο συνηθισμένα ζητήματα που εντοπίζονται σε πολλούς ιστότοπους συνεργατών είναι η χρήση προτύπων χωρίς να ενδιαφερόμαστε για τη μοναδικότητα του ιστότοπου. Για να προσελκύσετε περισσότερη επισκεψιμότητα, πρέπει να προσθέσετε επιπλέον αξία στο πρότυπο και να κάνετε τη σελίδα σχετική με τους αναγνώστες -στόχους. Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας έχει μοναδικό κείμενο και οπτικά. Μην βασίζεστε μόνο σε γραφικά στοιχεία ή φόρμες αναζήτησης, αν και αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τη μετατροπή.

2. Κενές μετα -περιγραφές

Οι μετα-περιγραφές είναι απαραίτητες για κάθε σελίδα. Είναι καλύτερα να συμπληρώσετε αυτά τα πεδία μόνοι σας παρά να αφήσετε την Google να επιλέξει το κείμενο για εσάς. Ωστόσο, πριν αφιερώσετε πάρα πολύ χρόνο στη δημιουργία της «τέλειας περιγραφής», ξεκινήστε γράφοντας ένα απλό πρότυπο με τις κύριες λέξεις -κλειδιά για τη σελίδα σας, τα μοναδικά πλεονεκτήματα του ιστότοπού σας και ορισμένα κοινά στοιχεία. Στη συνέχεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το πρότυπο για να δημιουργήσετε γρήγορα μετα -περιγραφές για άλλες σελίδες.

Ενώ οι μετα -περιγραφές ενδέχεται να μην έχουν σημαντική επίδραση στην κατάταξη SERP, εξακολουθούν να έχουν κάποια επιρροή και σας παρέχουν ένα άλλο μέρος για να τοποθετήσετε τις λέξεις -κλειδιά σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη αναλογία κλήσεων και βελτιωμένους παράγοντες συμπεριφοράς, ενώ παράλληλα σας παρέχει υψηλότερα κέρδη και καλύτερες βαθμολογίες στο τέλος της ημέρας.

3. Έλλειψη alt χαρακτηριστικών για εικόνες

Μην ξεχάσετε να γράψετε χαρακτηριστικά και τίτλους για κάθε μία από τις εικόνες σας, καθώς είναι σημαντικό τόσο για την εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης όσο και για αναγνώστες με αναπηρία. Η αναζήτηση εικόνων στο Google έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει πολλούς επισκέπτες στον ιστότοπό σας. Τα ταξιδιωτικά ιστολόγια έχουν συνήθως πολλές εικόνες και οπτικοποιήσεις. Όταν οι άνθρωποι αναζητούν νέους προορισμούς, συχνά αναζητούν φωτογραφίες στο Google. Μη χάσετε αυτήν την ευκαιρία να φτάσετε στην κορυφή της κατάταξης SERP με τις φωτογραφίες σας. Μπορείτε να ελέγξετε εικόνες για χαρακτηριστικά alt, τίτλους, μέγεθος και κώδικα απόκρισης στο πρόγραμμα ανίχνευσης Netpeak Spider .

4. Άσχετα ή ανεπαρκή backlinks

Αντί να συγκεντρώνετε όσο το δυνατόν περισσότερους συνδέσμους, αναζητήστε μόνο συνδέσμους από σχετικό περιεχόμενο. Ενώ πολλοί ειδικοί SEO διαφωνούν για την επίδραση που έχουν τα backlinks στην κατάταξη ενός ιστότοπου, εξακολουθούν να χρησιμεύουν ως δείκτες αξιοπιστίας στην Google. Για παράδειγμα, σκουπίδια που δεν δίνουν καμία αξία μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη θέση σας στο SERP. Πολλοί ιστότοποι τιμωρούνται από την Google λόγω του αθέμιτου παιχνιδιού τους με τα backlinks. Για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα προφίλ backlink με οργανικό τρόπο.

Εδώ είναι τι μπορείτε να κάνετε. Αναλύστε τους κορυφαίους 30 έως 50 ιστότοπους στο SERP για τις λέξεις -κλειδιά -στόχους σας και καθορίστε πώς μπορείτε να παρέχετε μεγαλύτερη αξία από το περιεχόμενο σε αυτούς τους ιστότοπους. Στείλτε κρύα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε αυτούς τους bloggers και προσφέρετε να βελτιώσουν τις αναρτήσεις τους στο blog τους. Μπορείτε ακόμη να δημιουργήσετε νέα κομμάτια περιεχομένου για αυτούς και να προσθέσετε συνδέσμους στον ιστότοπό σας εντός αυτού του περιεχομένου. Αυτές οι ενέργειες όχι μόνο θα σας δώσουν backlinks αλλά μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε σχετική επισκεψιμότητα στο έργο σας.

5. Μη περιεκτικό περιεχόμενο

Δεδομένου ότι η κατάσταση στην ταξιδιωτική αγορά είναι ρευστή αυτή τη στιγμή, είναι σημαντικό να σκεφτείτε την προοπτική και να κάνετε έναν χάρτη πορείας για το έργο σας, προκειμένου να προετοιμαστείτε για τυχόν αλλαγές. Προσπαθήστε να κάνετε το περιεχόμενό σας πιο περιεκτικό, για παράδειγμα, προσθέτοντας περισσότερα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι σε κάθε προορισμό, όπως αξιοθέατα, εστιατόρια κ.λπ., καλύπτοντας ολόκληρη την εμπειρία τους. Αυτό θα σας δώσει περισσότερες ευκαιρίες για εισαγωγή λέξεων -κλειδιών και συνδέσμων συνεργατών. Ωστόσο, εάν δεν είστε έτοιμοι να επενδύσετε σε SEO σε αυτό το στάδιο, σκεφτείτε να εργαστείτε με πληρωμένη κίνηση μέσω Google και Facebook.

Ελέγξτε το Google Analytics και παρακολουθήστε το ποσοστό εγκατάλειψης, το οποίο σας δείχνει πόσο καιρό οι επισκέπτες παραμένουν στον ιστότοπό σας και πόσο βαθιά εμβαθύνουν στο περιεχόμενο. Η εσωτερική σύνδεση θα βοηθήσει στην προσέλκυση χρηστών για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, οπότε προσπαθήστε να συνδέσετε σχετικές δημοσιεύσεις μεταξύ τους. Όσο περισσότερο ένας χρήστης αλληλεπιδρά με τον ιστότοπό σας, τόσο καλύτερη επίδραση έχει στη θέση σας στο SERP. Ωστόσο, λάβετε υπόψη ότι πάρα πολλοί εσωτερικοί σύνδεσμοι ενδέχεται να βλάψουν τα αναλυτικά στοιχεία και την εσωτερική δομή σας.

6. Θέματα ευρετηρίασης

Ορισμένοι ιστότοποι με λαμπρό περιεχόμενο και εξαιρετική λειτουργικότητα δεν προσελκύουν επισκεψιμότητα. Συχνά φταίνε μικρά λάθη, για παράδειγμα, ένας ξεχασμένος κανόνας "απαγορεύεται" ή ένα λάθος στα αρχεία robots.txt. Για να διορθώσετε αυτό το ζήτημα, ελέγξτε ξανά τις οδηγίες ευρετηρίασης και ανίχνευσης κάθε φορά που κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές για να διασφαλίσετε ότι τα ρομπότ μπορούν να εξακολουθούν να ανιχνεύουν τον ιστότοπό σας.

Εάν θέλετε να αποτρέψετε την ευρετηρίαση μιας συγκεκριμένης σελίδας, ένας κανόνας στο αρχείο robots.txt δεν θα είναι αρκετός. Για παράδειγμα, στην περίπτωση υποτομέων σταδίου ανάπτυξης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βασικό έλεγχο ταυτότητας για να αποτρέψετε την πρόσβαση ρομπότ σε αυτήν την περιοχή.

Για εκδόσεις www και μη ασφαλείς συνδέσεις όπως το http, ρυθμίστε πάντα μια ανακατεύθυνση στον κύριο καθρέφτη. Αυτό θα αποτρέψει πολλά προβλήματα, όπως όταν κάποιος κάνει τυπογραφικό λάθος και θέλει να ανοίξει μια άλλη έκδοση ενός ιστότοπου ή όταν έχετε ένα ενοχλητικό backlink και δεν έχετε τρόπο να επικοινωνήσετε με τον άλλο webmaster για να διορθώσετε αυτόν τον προβληματικό σύνδεσμο.

Εάν επιθυμείτε να διαγράψετε μερικές παλιές σελίδες από το ευρετήριο, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε κωδικό 410 αντί 404. Οι μηχανές αναζήτησης θα αποκλείσουν τελικά αυτές τις σελίδες από την αναζήτηση, ενώ 404 μπορεί να είναι εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ρυθμίστε μια ανακατεύθυνση στους κύριους καθρέφτες σας από άλλες σελίδες, ειδικά αυτές με ανασφαλείς συνδέσεις. Πρόσθετα όπως το Yoast μπορούν να σας βοηθήσουν να παραμείνετε στην κορυφή όλων των τεχνικών τεχνικών.

Συνοψίζοντας, μην κάνετε τίποτα στις σελίδες που θέλετε να κατατάξετε, ιδιαίτερα μην τις απαγορεύσετε ή μην τις ευρετηριάσετε. Για σελίδες που θέλετε να αποκρύψετε από την ευρετηρίαση, όπως υποτομείς ανάπτυξης, χρησιμοποιήστε βασικό έλεγχο ταυτότητας. Για σελίδες που θέλετε να διαγράψετε από την αναζήτηση, χρησιμοποιήστε τον κωδικό 410. Εάν έχετε πολλούς καθρέφτες, ανακατευθύνετε όλους τους χρήστες από άλλους καθρέφτες στον κύριο. Η επίλυση του προβλήματος με διαφορετικούς καθρέφτες θα σας βοηθήσει επίσης να αναλύσετε καλύτερα την επισκεψιμότητά σας και να λάβετε αποφάσεις με βάση αυτά τα δεδομένα.

7. Έλλειψη λέξεων -κλειδιών

Για να δημιουργήσετε ένα ισχυρό σχέδιο περιεχομένου, αναλύστε τους ανταγωνιστές σας εξετάζοντας τη μηνιαία επισκεψιμότητά τους, τις κορυφαίες σελίδες από άποψη επισκεψιμότητας και λέξεις-κλειδιά υψηλού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένων των λέξεων-κλειδιών επί πληρωμή, καθώς και τη δυσκολία, τον όγκο, τη θέση τους στο SERP κ.λπ. όπως το Serpstat, σας επιτρέπει να εκτελέσετε ανάλυση ανταγωνιστών, να ανακαλύψετε τις λέξεις-κλειδιά με την υψηλότερη κατάταξη, να δείτε παραλλαγές αυτών των λέξεων-κλειδιών και να μάθετε πώς να τις χρησιμοποιείτε στο δικό σας περιεχόμενο. Για παράδειγμα, η αναφορά ερωτήσεων αναζήτησης του Serpstat δείχνει τι θέλει να γνωρίζει το κοινό -στόχος σας. Αυτές είναι βασικά έτοιμες προς χρήση ιδέες για τις αναρτήσεις ιστολογίου σας, καθώς και τίτλοι και υπότιτλοι.

8. Λείπει αρχιτεκτονική backend

Συμπεριλάβετε αρχιτεκτονική backend για τη δημιουργία σελίδων κατηγορίας με βάση τις παραμέτρους φίλτρου σας. Για να ορίσετε κατηγορίες, ξεκινήστε με την έρευνα λέξεων -κλειδιών. Εάν μια κατηγορία έχει ομάδες με πολλές λέξεις-κλειδιά και υψηλή συχνότητα αναζήτησης, είναι καλό σημάδι να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα με φιλική προς τον άνθρωπο διεύθυνση URL. Αυτό θα υποστηρίξει την αξιοπιστία σας και θα βελτιώσει την κατάταξη των σελίδων σας. Είναι καλύτερα να ξεκινήσετε με την έρευνα λέξεων -κλειδιών και στη συνέχεια να δημιουργήσετε σελίδες μόνο για κατηγορίες που ενδέχεται να οδηγήσουν την επισκεψιμότητα.

Βεβαιωθείτε ότι επισκέπτεστε τον ιστότοπο κατά καιρούς μόνοι σας και ελέγχετε εάν υπάρχουν προβλήματα. Ακόμα και μικρά ζητήματα διάταξης μπορεί να μπερδέψουν τους αναγνώστες, κάτι που είναι σημαντικό αφού παράγοντες συμπεριφοράς επηρεάζουν την κατάταξή σας.

9. Ανάπτυξη λανθασμένων σελίδων

Εάν έχετε έναν ιστότοπο με επισκεψιμότητα, επικεντρωθείτε σε σελίδες που βρίσκονται κοντά στην κορυφή και κάντε όσο το δυνατόν περισσότερο για να τις αναπτύξετε. Με το Serpstat, μπορείτε να αναλύσετε τις κορυφαίες σελίδες σας και να δείτε την κατανομή των λέξεων -κλειδιών μεταξύ των σελίδων. Μπορεί να δείτε ότι ορισμένες διευθύνσεις URL βρίσκονται πολύ κοντά στο επάνω μέρος και απαιτούν ελάχιστη προσπάθεια για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές για να προωθηθούν στην πρώτη σελίδα της Google.

Προσπαθήστε να λάβετε όσο το δυνατόν περισσότερους εσωτερικούς συνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες που οδηγούν στις αναρτήσεις σας με την υψηλότερη απόδοση. Χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά υψηλότερης κατάταξης ως άγκυρες. Μπορείτε επίσης να προσπαθήσετε να λάβετε backlinks με αυτές τις άγκυρες που οδηγούν στις σελίδες που θέλετε να αναπτυχθούν.

10. Αγνοώντας την αρχή του τομέα

Ουσιαστικά, για να αυξήσετε την εξουσία του τομέα σας, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος, εύχρηστος και διαθέτει περιεχόμενο που εμπλέκει περιεχόμενο που απαντά στα αιτήματα των χρηστών. Ακολουθούν μερικές ακόμη συμβουλές:

  • Απενεργοποιήστε τα περιττά πρόσθετα WordPress, τα οποία πολλοί άνθρωποι θέλουν να προσθέσουν στους ιστότοπούς τους (ή τουλάχιστον να ενημερώσουν παλιά πρόσθετα). 
  • Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας, από tinifying τους ή με τη χρήση των δικτύων διανομής σύννεφο όπως Cloudflare ή CloudFront από το Amazon. Τέτοια δίκτυα θα αποθηκεύσουν τις εικόνες σας σε διαφορετικούς διακομιστές σε όλο τον κόσμο, οπότε όταν κάποιος ζητήσει μια συγκεκριμένη εικόνα, θα την πάρει από τον κοντινότερο διακομιστή του. 
  • Βελτιστοποιήστε τα σενάρια σας. Είναι εξαιρετικά επωφελές να μειώσετε τον αριθμό των σεναρίων φόρτωσης στην αρχή του ιστότοπού σας. Αφήστε τα να φορτωθούν αφού εμφανιστεί το κύριο περιεχόμενο. 
  • Δημιουργήστε έναν κόμβο περιεχομένου που θα συνδέεται με τις πολύωρες αναγνώσεις σας.

Για να βρείτε την καλύτερη προσέγγιση, δοκιμάστε διαφορετικές στρατηγικές και δείτε ποια λειτουργεί καλύτερα για το έργο και τη θέση σας. 

11. Χρήση υποτομέων αντί φακέλων

Για να επιλέξετε μεταξύ διαφορετικών εκδόσεων γλώσσας ή ενός ιστότοπου/υποτομέα για κάθε γλώσσα, πραγματοποιήστε έρευνα λέξεων -κλειδιών. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν οι λέξεις -κλειδιά σας έχουν υψηλή συχνότητα αναζήτησης σε άλλη γλώσσα. Εάν ναι, ξεκινήστε μια νέα έκδοση ιστότοπου σε αυτήν τη γλώσσα. Ξεκινήστε δημιουργώντας δύο έως τρεις σελίδες προορισμού και, αν αυτό λειτουργεί καλά για να σας δημιουργήσει περισσότερη επισκεψιμότητα, επεκτείνετε αυτό το έργο.

Όταν επιλέγετε μεταξύ υποτομέων και φακέλων, είναι προτιμότερο να προχωρήσετε με τη δεύτερη επιλογή. Έτσι, το βάρος συνδέσμου θα αποδοθεί στον ίδιο ιστότοπο και θα αυξηθεί το βάρος του συνδέσμου ολόκληρου του ιστότοπου αντί να μοιραστείτε με διαφορετικούς υποτομείς. Επιπλέον, η ανάπτυξη ενός υποτομέα απαιτεί πολλή προσπάθεια, αλλά αν έχετε αρκετούς πόρους για τη δημιουργία περιεχομένου και δημιουργίας συνδέσμων, επιλέξτε αυτήν την προσέγγιση. Θυμηθείτε να ελέγξετε με εξειδικευμένους ηγέτες και να δείτε πώς λύνουν το ίδιο πρόβλημα. Για παράδειγμα, η Apple έχει διαφορετικούς φακέλους για διαφορετικές εκδόσεις γλώσσας στον ιστότοπό της. Αυτή είναι μια ισχυρή λύση.

Κατά τη δημιουργία ενός ιστότοπου συνεργατών, είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή σε διάφορα θέματα SEO για να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι, είναι ζωτικής σημασίας να γράψετε μοναδικό και περιεκτικό περιεχόμενο και να το συμπληρώσετε με σχετικές λέξεις -κλειδιά. Οι μετα -περιγραφές, τα χαρακτηριστικά alt για εικόνες και η αρχιτεκτονική του backend είναι επίσης σημαντικά στοιχεία βελτιστοποίησης ιστότοπου. Επίσης, να θυμάστε ότι μόνο τα backlinks από σχετικές και αξιόπιστες πλατφόρμες είναι χρήσιμα για προώθηση.